Subject: Ed: Postimehe päring
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Nov 2024 11:44:21 +0200

Saatja: Liisa Ehamaa <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 11. november 2024 00:40
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]>; 
Ravimiamet <[email-masked]>
Teema: Postimehe päring

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Mina olen Liisa Ehamaa, Postimehe Eesti uudistest. Olen kirjutamas 
rahvusvahelise diabeedipäeva (14.november) raames artiklit, kus räägivad oma 
kogemusloo mitu erinevast soost, vanusest ja diabeedi raskusastmega inimest. 
Nende kõrval aitavad teemat avada ka Eesti diabeediliit nind Lastehaigla 
endokrinoloog.

Sooviksin teha lisaks ülevaate ka  insuliinivarudest Eestis. Jäin küll 
kahtlema, kas see on rohkem Ravimiameti või Eesti varude keskuse rida, kuid 
pöördun esmalt teie poole. Uurin, kas Ravimiametis leidub kõneisikut, kes 
oleks valmis esimesel võimalusel, st esmaspäeva või hiljemalt teisipäeva 
jooksul küsimustele vastama?

Kuna teema on oluline, siis olen väga tänulik, kui teil on võimalik mind 
aidata, õige kõneisikuga kokku viia või siis ka edasi suunata. 🙂

Küsimused:

1. Kui rääkida üldistatult, siis missugune olukord on Eestis insuliinivarude 
või selle kättesaadavusega?

2. Pisut täpsemaks minnes, siis teatavasti on olemas mitmeid erineva 
toimeajaga insuliine. Kas on võimalik ka öelda, kui lai on Eesti ravimiturul 
insuliini sortiment?

3. Kas viimasel ajal on esinenud ka tarneraskuseid? Kui jah, siis kui 
pikalt?

4. Millised on peamised põhjused, mis põhjustavad insuliini tarneraskusi, ja 
kuidas võimalikeks tarneraskusteks valmistutakse?

5. Kuidas on tagatud, et väiksemates piirkondades/maapiirkondades oleks 
vajalik insuliin kergesti kättesaadav?

6. Kui vaadata Tervise Arengu Instituudi statistikat sellest, mis puudutab 
diabeedi esmahaigusjuhte, siis on märgata, et viimaste aastate jooksul on 
haigestunute hulk tõusuteel. Kas ja mismoodi on seda täheldatud ravimiturul?

Kõike head

Liisa Ehamaa

Postimehe Eesti uudised

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 5887 3504